Exod 26:15

Norman Geisler raspunde succint: „daca Dumnezeu exista, atunci minunile sunt posibile” (Geisler, 2016). Eric Metaxas, evoca, cu rigoarea unui biograf cu talent, minunea vindecarii care a avut loc în viata Luciei Schafer, o tânara din Manhattan, New York, descendenta a unei familii vechi de evrei care își cunoaste arborele genealogic pâna pe vremea lui Aaron (Metaxas, 2014, 178), si care, de altfel, îsi dorea sa-si vada fiica studiind la una din universitatile din Ivy League, lucru care a si avut loc. Dupa studiile de licenta la Dartmouth este admisa pentru cele postuniversitare la Yale Law School. Totul pare exceptional de bine. Pare, dar nu este asa. Problema ei de alergie la polen, câini, pisici, se extinde cuprinzând si alte alergii ca cele la parfum sau pesticide, tot ce este esentialmente chimic. Viata i-a devenit un cosmar care a culminat cu momentul în care prietenul ei i-a spus verde în fata, esti atât de alergica încat „îmi produci alergie” si a parasit-o pentru ca mai târziu sa se casatoreasca cu o alta fata. Dupa mai multe vizite la medici, în cele din urma un imunolog din San Francisco a descoperit cauza problemelor ei de sanatate, doua boli autoimune, una îi afecta tiroida, iar cealalta ovarele si ... niciun tratament. Lucy a încercat de toate, de la selectarea drastica a alimentelor, eliminarea întregii cantitati de sânge din corp în vederea purificarii acestuia si reintroducerea lui, si pâna la mutarea ei în desert, întrucât asa a fost sfătuita de un medic (Metaxas, 2014, pp. 176-178). Dupa multe încercari fara rezultat, într-o zi a întâlnit o crestina care i-a spus, spre surprinderea ei, cum a vindecat-o Domnul Isus Hristos de o boala asemanatoare. Dupa ce Lucy a citit Vechiul si ulterior Noul Testament a ajuns sa recunoasca plauzibilitatea ideii ca Isus este Hristosul, fapt pentru care l-a acceptat pe Isus ca Mesia si s-a rugat lui pentru vindecare împreuna cu alti crestini, pentru ca la sfârsitul a cinci zile de rugaciune sa aiba sentimentul ca este mai usoara si, în interior, sa simta o pace adânca (Metaxas, 2014, p. 180). Crestina cu care s-a rugat a spus, prin credinta, „gata s-a terminat,” iar Lucy a confirmat „da, stiu.” De la acel moment a putut face ce si-a dorit, s-a putut îmbaia folosind sapun si sampon, la restaurant putea comanda tot ce-si dorea, si a renuntat la orice tratament. Medicul din San Francisco a întrebat-o stupefiat pe Lucy, cum s-a întamplat si ce a facut, ea i-a raspuns ca a fost vindecata de Dumnezeu prin rugaciune. Raspunsul lui a fost la obiect: „ei bine, rugaciunea ajuta.” Un alt caz relatat de Metaxas este cel al Christinei, o chinezoaica din Taiwan, stranepoata lui Gu Kim Fiu, un chinez de la începutul secolului XX, care s-a încrestinat devenind un mare proprietar de pamanturi în Hawaii , comerciant de zahar si ctitor al unei biserici din Hawaii unde parintele Chinei moderne, Sun Yat-Sen s-a întors la Hristos (Metaxas, 2014, 182). Christine, desi s-a nascut într-o familie de crestini, nu avea o relatie personala cu Hristos însa simtea aceasta nevoie, fapt pentru care, într-o zi s-a rugat astfel: „dacă esti real, arata-mi si mie.” Bunicul Christinei era, la acel, moment foarte bolnav, nu putea sa stea în picioare si umbla cu extrem de mare dificultate. O matusa, crestina si ea, venita în vizita la ei si vazându-l pe bunic apasat de boala l-a întrebat „crezi ca Dumnezeu te poate vindeca?” El a raspuns plangand, „cred ..., cred ..., cred ca numai Dumnezeu ma poate vindeca. Am fost la medici si niciunul nu m-a putut ajuta. Eu sunt, pur si simplu, prea batran” (Metaxas, 2014, p. 183). Atunci s-au rugat. Imediat dupa rugaciune, batrânul si-a îndreptat spatele si a început sa umble. Momentul a fost atât de extraordinar încat, pana si astazi Christine îl evoca cu mare emotie. Christine nu-si putea crede ochilor, nu si-ar fi putu imagina ca Dumnezeu poate actiona si în acest mod. Acum însa este convinsa. Dumnezeu i-a aratat ca este real. Imediat, dupa minune, bunicul a decis sa iasa afara din casa în vazul vecinilor (Metaxas, 2014, p. 183). Un al caz este cel al cersetorului din Ghana. Simon, care este seful soferilor unei organizatii misionare din Ghana, suferea de multi ani de diabet însa, acum în 2013, piciorul i s-a inflamat în asa masura încât medicul a hotarât sa i-l amputeze. Chestiunea era cu atât mai grava cu cât Simon era diabetic, iar fara picior nu mai putea conduce masina si, astfel, ajungea sa-si piarda serviciul. Era necajit si asa s-a dus sa alimenteze masina la statia de benzinarie. Pe când alimenta masina, un strain, un cersetor s-a apropiat de el. Simon, din obisnuinta, baga mâna în buzunar pentru a-i da câtiva banuti (cedis). Cersetorul i-a spus ca nu vrea bani. Evident, Simon, a fost surprins, strainul cersetor a continuat spunand ca l-a vazut schiopatand si ca daca doreste, el s-ar putea ruga pentru el. Dupa rugaciune, pe cand incerca Simon sa-si termine de alimentat masina, a remarcat ca cersetorul disparuse. Cu câteva momente în urma fusese acolo si se rugase pentru el, iar acum ia-l de unde nu-i. Simon l-a cautat, dar în zadar, omul disparuse (Mataxas, 2014, pp. 203-204). Pe când a ajuns acasa, dintr-o data piciorul a început sa simta o caldura si în termen de câteva ore piciorul si-a recapatat culoarea si si-a revenit deplin. Cand a ajuns la medic, acesta a fost impresionat sa constate faptul ca si-a revenit din starea extrem de grava în care fusese. Este imposibil, spune medicul (Metaxas, 2014, p. 204), ce s-a petrecut este o minune. J. P. Moreland, profesor de filosofie la universitatea Biola, USA, relateaza o serie de cazuri de vindecari miraculoase bine documentate (McDowell, 2021). Iata câteva. O doamna care a suferit de o boala terminala. Existau 31 de puncte de cancer metastaziat în tot corpul ei. Câtiva crestini s-au rugat împreuna cu ea pentru vindecarea ei. A simtit o încalzire a corpului ei din crestet pâna-n talpi pe care a asociat-o, prin credinta, cu faptul ca Dumnezeu dorea sa-i vindece trupul. Dupa aceasta experienta s-a dus la doctorul ei sugerându-i sa-i refaca analizele spunându-i despre cele întâmplate. Examenul medical a scos la iveala faptul ca nu mai ramasese în corpul ei absolut nicio urma de boala (McDowell, 2021). Ea îsi daruise întreaga viata Domnului Isus, desi prin etnie este evreica. Destul de recent, Moreland a luat legatura cu aceasta crestina. Ea i-a confirmat faptul ca au trecut în jur de 15 ani de la evenimentul miraculos si ca i-a ramas credincioasa Domnului Isus în toata aceasta perioada si ca boala nu a recidivat. Un alt caz relatat de profesor este cel al lui Nathan, un student exceptional de-al sau. Acesta nu putea dormi decât în pozitie aproape verticala datorata unei deschideri anormale în trahee prin care, atunci când era în pozitie verticala, se strecura acidul gastric. O senzatie oribila care producea disconfort greu de descris. El s-a convertit la credinta în Christos si s-a casatorit cu o tânara credicioasa. Dupa casatorie, din pricina neplacerilor cauzate de refluxul gastric, tusea înecat. Sotia i-a spus ca nu mai poate dormi cu el din cauza tuselor sale din timpul noptii. Doctorul îi spusese ca avea nevoie de cinci operatii consecutive si convenise cu doctorul ca peste trei saptamâni sa înceapa sirul de operatii. Între timp în urma unei rugaciuni a ajuns la convingerea ca este vindecat. S-a dus la doctorul sau si dupa analize acesta i-a spus ca nu mai are le nivelul traheii nimic anormal (McDowell, 2021). Un alt student de-al profesorului, care avea nevoie pentru continuarea studiilor de 2117 dolari si 60 centi, a cerut colegilor de la facultatea de teologie sa se roage pentru nevoia lui. Lucru care a si avut loc. O rudenie de-a sotiei sale a decedat si familia, în timp ce curata biroul locuintei acelei persoane, a gasit un plic prin care banca anunta returnarea sumei de exact 2117 dolari si 60 de centi. Rudeniile studentului a decis sa-i doneze acestuia presupunând ca, fiind student, are nevoie de bani. Exact suma de bani pentru care acesta se rugase împreuna cu colegii de clasa. Dumnezeu a mai facut o minune. Geisler, subliniaza ca, din moment ce în universul lui Dumnezeu au avut loc minuni uriase, ca de pilda creatia din nimic a cosmosului, atunci si minunile mai mici sunt posibile (Geisler, 2016)! Geisler are o obiectie la negarea de catre filosoful David Hume a miracolelor pe motivul ca gânditorul scotian fie comite eroarea cercului vicios, fie pe cea a pledoariei specialului. Altfel spus nu poti obiecta ca miracolele nu corespund experientei deoarece miracolele nu corespund experientei. Daca facem acest lucru ne întemeiem tocmai pe ceea ce trebuie sa demostram. Ori întelegerea lui Hume despre experienta este ca acesteia nu-i corespund miracolele. Pentru a evita acest viciu de logica, Hume ar fi trebuit sa nu pretinda ca experienta este uniforma înainte de a apela la evidente (Geisler, 2016). Geisler citeaza perspectiva lui C.S. Lewis pentru acest subiect, punctând ca „Observatia urmatoare a lui C. S. Lewis este foarte importanta: «Acum, desigur, trebuie sa fim de acord cu Hume ca daca ne întemeiem în mod absolut pe care ar infirma miracolele, cu alte cuvinte, daca acestea nu ar fi avut niciodata loc, atunci de ce nu au avut loc, oare, niciodata? Din nefericire, știm ca experiența care le infirma este uniforma numai pentru ca stim ca toate raportarile despre ele sunt false. Si putem sti ca toate raportarile despre ele sunt false numai pentru ca știm deja ca miracolele nu au loc. Astfel, comitem eroarea argumentului circular»” (Geisler, 2016). Geisler are întreaga argumentatie în favoarea miracolelor, pe care nu o vom reda aici. Însa merita mentionat modul în care îsi încheie sintetic sirul extinsei sale expuneri astfel: „Argumentele aduse împotriva posibilitatii miracolelor sunt circulare; acestea cuprind în premisa ceea ce trebuie sa se dovedeasca în concluzie (se bazeaza tocmai pe ceea ce trebuie dovedit) si anume ca toate evenimentele trebuie sa aiba o cauza naturala. Acest lucru nu este numai fals, dar este de asemenea contrar stiintei, care întotdeauna a facut loc cauzelor inteligente (în arheologie, medicina legala, criptologie, programul SETI si teoria informatiei). Iar principiul uniformitatii (prin care putem cunoaste trecutul) nu exclude cauzele inteligente ale evenimentelor trecute. În schimb, acesta le urmareste în arheologie si biologie. Daca facem o analogie cu complexitatea specificata din prezent, vom putea conchide ca complexitatea specificata a primei izbucniri de viata trebuie sa fi avut o cauza inteligenta. Astfel, stiinta înteleasa corect nu exclude interventia inteligenta în natura; ci dimpotriva, o cere. Miracolele pot avea loc.” (Geisler, 2016). [Bibliografie: Eric Metaxas. (2014). Miracles. What They Are, Why They Happen, And How They Can Change Your Life. USA, New York: Penguin Group; Norman Geisler. (2016). Twelve Points That Show Christianity is True. Published by Norm Geisler International Ministries | P.O. Box 2638 | Indian Trail, NC 28079 | USA www.ngim.org; Dr. Sean McDowell, (2021). „A Guide to Experiencing Miracles: Conversing with J. P. Moreland”

Autor articol
Calin Talos